VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR
-Är min order skickad?
Svar: När din order skickas får du ett automatiskt leveransbesked till eposten du angav i beställningen. Mailet innehåller bl.a. kollinummer så du enkelt kan spåra var din försändelse befinner sig.
-Hur spårar jag mitt paket?
Svar: Du kan spåra din beställning under Mina sidor om du är inloggad. När din order blir skickad ifrån oss får du även ett leveransbesked med tillhörande kollinummer så du enkelt kan kontrollera på
posten.se var din försändelse befinner sig.
-Hur avbokar/ändrar jag i en beställning?
Svar: Det går bra att avboka eller ändra en order fram tills dess att ordern är behandlad. Kontakta oss så hjälper vi dig.
-Hur kontrollerar jag om produkten jag vill köpa finns i lager?
Svar: Aktuell lagerstatus ser du under respektive produkt på hemsidan. Vi har olika symboler för om produkt finns i lager, beställningsvara med antal dagar eller när produkten beräknas åter i lager.
- Min produkt krånglar, hur går jag tillväga?
Svar: Se information om detta i din produkts bruksanvisning. Hjälper inte det så kontakta oss så hjälper vi dig.
-Jag vill utnyttja min ångerrätt på 14 dagar, hur går jag tillväga?
Svar: Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot din beställning. Du ångrar köpet genom att kontakta oss inom denna tid. Den returnerade produkten ska vara i ett oskadat skick, ej använd och i dess originalförpackning. Du som kund betalar fraktkostnaderna.
Produkter med en leveranstid på 4 dagar eller längre beställs direkt från tillverkare enligt kundens önskemål och specifikation. Vi tillämpar inte ångerrätten för dessa produkter. Undantag görs i de fall tillverkaren accepterar din retur och kostnaden för returnering (till tillverkaren) tillfaller då kunden.
- Vad är en cookie?
Svar: En cookie eller kaka är en liten textbaserad datafil som en webbserver kan be att få spara i webbplatsbesökarens dator. För att bland annat förbättra webbplatsens användbarhet arbetar vi med cookies.
- Går det att beställa utanför Sverige?
Svar: Ja. Finland och Danmark är länder vi också skickar till.
- Finns det möjlighet att beställa över telefon?
Svar: Vi hänvisar till kunder till webshoppen för att minska risken för bedrägeri
- Kan jag köpa en produkt på j-spec.se och hämta den i butik?
Svar: ja, genom att välja leveranssätt "Hämtas i butik" i kassan så visar du för oss att du kommer att hämta paketet hos oss i vår butik.